Alfred Cartier ve üç oğlu 1922 yılında. Soldan: Pierre, Louis, Alfred ve Jacques. (Görsel: Cartier)
Cartier Baignoire 1955
Baignoire Maxi Oval 1960
Gerçek daha ağırbaşlı ama yine de büyüleyiciydi. Jean-Jacques Cartier’nin torunu ve The Cartiers: (The Untold Story of the Family Behind the Jewelry Empire) kitabının yazarı Francesca Cartier Brickell’e göre: Maxi Oval gerçekten de bir sıçrama noktası olarak hizmet etmişti. Ancak Jean-Jacques ve tasarımcı Rupert Emmerson, ‘psychedelic’ dönemin ruhunu yakalama umuduyla Cartier’nin görsel kimliğinin sınırlarını, Cartier’nin daha önce yaptığı her şeyin tamamen dışında olacak şekilde zorlamışlardır.
Cartier Brickell şöyle yazmıştı: “Gerçek şu ki 1960’lar Londra’da uyumsuzluğun hüküm sürdüğü bir dönemdi. Aralarında aktör Stewart Granger’ın da bulunduğu çok sayıda sadık müşteri “başka hiçbir şeye benzemeyen” bir saat talep ediyordu. Saatler ve kasalar konusunda tasarımcı Rupert Emmerson ile yakın çalışan Jean-Jacques, onunla popüler Maxi Oval tasarımını “uçlarını bir noktada sıkıştırıp ortasına bir kıvrım koyarak” bir kaza geçirmiş gibi görünecek şekilde nasıl ayarlayabileceklerini tartıştı.
İlginç bir şekilde, Emmerson bir sonraki toplantılarında Jean-Jacques’a önerilen konseptin çeşitli versiyonlarını sundu. Hatta çarpışma temasını vurgulamak için çatlak görünümlü bir kadran içeren bir tasarım bile sundu, ancak bu öneri Jean-Jacques tarafından beğenilmedi. Jean-Jacques yeniliklere açık olmakla birlikte, nihai ürünün estetik açıdan hoş bir nesne olarak kalması gerektiğine inanıyordu. Bu nedenle, Emmerson’a tasarımın bazı yönlerini hafifletmesi tavsiye edildi ve çatlak kadran fikrinden vazgeçildi.
Tasarıma son şeklini verdikten sonra, en uygun mekanizmayı belirlemek için Jaeger-LeCoultre’dan tavsiye aldılar. Kasa, Doğu Londra’daki Wright & Davies atölyesindeki ustalara emanet edildi ve burada altın levhalar elle asimetrik kasaya dönüştürüldü. Daha sonra kuyumcular tarafından elle tamamlandı. Cartier Brickell, standart bir saat kasasının yapımının genellikle otuz beş saatlik bir emek gerektirdiğini, ancak bu benzersiz eserin alışılmadık kıvrımlarıyla tipik dikdörtgen, kare ve oval modellerden önemli ölçüde ayrıldığını ve çok daha uzun bir üretim süresi gerektirdiğini belirtiyor. Kadran ise Rupert Emmerson tarafından elle boyanmıştır.
Tamamlandıktan sonra Cartier Londra’nın baş saat ustası Eric Denton’a gönderildi. Montaj süreci sırasında, kadranı tasarlamanın bundan daha zor bir iş olduğunu fark ettiler. Her mekanik saati oluşturan çarklar doğası gereği dairesel ve ibreler düz olduğundan, doğru zaman okuması için düzensiz kadran üzerindeki bozuk Roma rakamlarını doğru bir şekilde konumlandırmak önemli bir zorluktu.
Sonuç olarak, saati parçalara ayırmak ve kadranı birçok kez yeniden boyamak zorunda kaldılar. Cartier Brickell şöyle yazmıştır: “Yapılan tüm bu muazzam işlere rağmen Crash saatleri firmaya büyük kârlar sağlamadı.” Crash’in zanaatkar doğası nedeniyle hiçbir zaman çok sayıda üretilmedi.
London Crash 1967
90’ların London Crash saatlerinin karakteristik özelliği olan farklı bir yazı karakterine sahip sarı altından bir 1991 London Crash. (Görsel: Sotheby’s)
Kadranında ‘Londra’ yerine ‘Paris’ yazan ve sadece sarı altın renginde üretilen 400 parçalık 1991 sınırlı üretiminden bir Crash. (Görsel: Sotheby’s)
Gözyaşı damlası bağlantılı bilekliği ile sınırlı sayıda üretilen elmas setli Crash 2013 yılında tanıtıldı (Görsel: Cartier)
Sınırlı sayıda üretilen platin Crash Skeleton 2015 yılında piyasaya sürüldü ve daha sonra 2016 yılında pırlantalarla süslenmiş pembe altın ve platin olarak üretildi.
Sınırlı sayıda üretilen Crash Skeleton’un üç çarpıcı mücevher setli versiyonu bulunmaktadır: mavi safir, elmas ve yakut (2017) ve tamamen yakutlarla süslenmiş bir model (2018)
Sınırlı sayıda üretilen platin Skeleton modelleri 2019.
Crash Tigrée