Rolex Dünyası’na yolculuk

Hans Wilsdorf, bir kişinin mükemmellik uğruna yenilikler yaratma ve çaba gösterme yetisine yürekten inanıyordu.
11 Nisan 2024'te yayınlandı
Markanın kuruluşunun üzerinden geçen yaklaşık 120 yılın ardından, şirket saatlerinin üretiminden şirketin dünya çapındaki taahhütlerine kadar, kurucusunun felsefesi her zaman olduğundan daha fazla hissedilmektedir. Rolex, alanlarında uzman çalışanların hayat verdiği farklı meslekleri bünyesinde barındırır.
Karşılaştığım muhalefet, aşılması güç duruyordu.
Mükemmelliğe adanmışlık
Başından itibaren Rolex’in hikâyesi, mükemmeliyet arayışı ve sınırları zorlama arzusu ile tanımlanır.
20. yüzyıla girilirken, Londra’da vizyoner bir girişimci, başarının eşiğindeydi. Amacı neydi? Zamanın saatçilik dünyasına henüz bilinmeyen bir kadran imzası takdim etmek: Rolex. 1908’de bulunan yeni bir isim, birkaç yüzyıl içerisinde dünyanın en saygı duyulan markalarından biri olacaktı. Hans Wilsdorf, şirketin ilk yıllarına ait anılarını anlatırken, karşılaştığı muhalefet ilk bakışta aşılması güç gözüküyordu.
Girişimci, oldukça az şeyle başladı ama paha biçilmez değerler barındırıyordu: vizyon, azim ve sıra dışı bir çalışma yetisi. 12 yaşında ailesiz kalmış, zorlukları aşmak için sahip olduğu kararlılıktan başka bir şeyi olmayan Hans Wilsdorf, kalite ve prestij anlamında bir ölçüt hâline gelen, Perpetual rotora sahip, dünyanın ilk su geçirmez otomatik kurmalı kol saatini icat etmek için çalışmaya devam etti.
Çok karmaşık, çok narin, garip kol saati, şüpheyle karşılandı. Yine de güçlü inançlarına güvenen Hans Wilsdorf, cesur hedefine ulaştı ve Oyster Perpetual Rolex saatini, sağlam, dakik ve tüm koşullara dayanan, otomatik kurmalı su geçirmez kol saatinin ilk örneği olarak ortaya çıkardı. Ancak o yalnızca, Rolex saatlerine temel teknik ve estetik karakterlerini katan bir vizyoner değildi. Onun daimî mükemmellik arayışı, içten bir cömertlik ve insan potansiyeline olan sarsılmaz inanç ile bir araya gelmişti.
Birleştirici uzmanlık
Entegre ve bağımsız bir şirket olan Rolex, geniş bir yetenek ve bilgi yelpazesi barındıran kaynaklarını kendi üretmektedir. Saat ustaları, mühendisler, tasarımcılar ve diğer uzmanlar, saatlerin tasarımından üretimine kadar beraber çalışırlar. Rolex’in şirket kültürü her şeyden önce, hem uzmanlığı hem de sosyal becerileri markanın farklı aktivitelerinin merkezine koyan insani değerler üzerine kuruludur.
Rolex, alanlarında uzman çalışanların hayat verdiği farklı meslekleri bünyesinde barındırır. Şirket, altın alaşımların dökümünden, mekanik işlemeye, ve mekanizma, kasa, kadran ve bilezik montajına ve finişlerine ve de taş süslemelerine kadar, saatlerinin bileşenlerinin büyük çoğunluğunu kendisi tasarlar ve üretir. Olağanüstü satış sonrası servis ağı, uzmanlığın dünyanın dört bir yanında kullanılmasını sağlar.
Markanın uzmanlığının gelecekte de var olmasını garanti etmek için Rolex, kendi benzersiz Eğitim Merkezi’ne sahiptir. Mükemmeliyet arayışına ve çalışanlarının gelişimine adanmış Cenevre’deki merkez, çalışanlara eğitimler ve çıraklara dersler sunar. Markanın amacı, becerilerinden ve bilgi birikiminin üstünlüğünden duyduğu gururun genç nesillere aktarılmasıdır.
Başkalarına benzemeyen saat
Oyster Perpetual koleksiyonu, 1926 yılında piyasaya sürülen orijinal Oyster’ın başarısı üzerine kuruldu. Patentli kasa mimarisiyle dünyanın ilk su geçirmez kol saati böylece, modern saatin gelişiminde öncü bir rol oynadı. Yıllar içerisinde Oyster, Perpetual rotor aracılığıyla otomatik kurma (1931) gibi, koleksiyondaki modellerin kimliğini oluşturan diğer birçok buluşun gurur kaynağı hâline geldi ve kronometrik dakiklik ve güvenilirliğin temel taşlarını oluşturduğu Rolex’in mükemmelliğe dair itibarını kuvvetlendirdi.
Oyster, adım adım yeni işlevleri ve yenilikçi teknolojileri entegre eden bir saat koleksiyonuna doğru evrildi. Tüm modelleri, temel özellikleri ve görsel bir kimliği paylaşır. Bugün koleksiyon, iki kategoriye ayrılan 12 seriden oluşur: Datejust ve Day Date gibi Klasik saatler ile Explorer ve GMT-Master II’nin de dâhil olduğu Profesyonel saatler.
Modern kol saatinde öncü şirket, saatçilik endüstrisindeki çok sayıda önemli yeniliğin kaynağıdır ve tarihi boyunca 600’ün üzerinde patent tescil ettirmiştir.